۳۱ طرح عمرانی در تربت حیدریه بهره برداری شد
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

تربت حیدریه – ایرنا – همزمان با دومین روز هفته دولت ۳۱ طرح عمرانی و کشاورزی روز دو شنبه طی مراسمی با حضور فرماندار در بخش جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه به بهره برداری رسید.

ˈجلگه رخˈ واقع در ۳۵ کیلومتری شمال تربت حیدریه با سه دهستان و ۵۴ روستا حدود ۲۶ هزار نفر جمعیت دارد.

بخشدار جلگه رخ در این مراسم در روستای سربالا گفت: ۳۱ طرح عمرانی و کشاورزی با هزینه ۷۸ میلیارد ریال اجرا شده اند

ˈعلی اسماعیل نژادˈ برخی از این طرحها را ˈگازرسانی به روستای سربالا، توسعه دامداری، ساخت دهیاری، تامین و بازسازی مساجد و حسینیه ها و ساخت پارک کودکˈ برشمرد.

فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز در همین مراسم با اشاره به کبود آب در این شهرستان گفت: بدون کمکهای دولت هم می توان منابع آبی را پایدار و آن را بهینه مصرف کرد که این امر همت و تدبیر کشاورزان را می طلبد.

ˈحسن فتحی نیاˈ افزود: مالک واقعی آب کشاورزان هستند که بیشتر در این حوزه مصرف دارند لذا در صورت عدم صحیح مصرف آب، اقتصاد کشاورزی دچار آسیب خواهد شد.

وی اظهار داشت: با تلاش جدی و مضاعف مسوولین باید از ظرفیتها و منابع موجود در بخش کشاورزی استفاده کرده و ضمن آشنایی کشاورزان با فناوری و نیازهای روز دنیا، به آنها پاسخ داده شود.

او بیان کرد: یکی از ضرورتهایی که باید به آن توجه بیشتر شود، بحث مصرف بهینه آب و مدیریت بهتر منابع آبی خصوصا در حوزه کشاورزی است.

فرماندار تربت حیدریه با اشاره به گازرسانی به دورترین روستاهای این شهرستان گفت: در این خطه بیش از ۷۵ درصد جمعیت شهری وروستایی از خدمات شبکه گازرسانی بهر می برند.

فتحی نیا ادامه داد: اکنون نفوذ برخورداری گاز در شهرهای تربت حیدریه ۱۰۰درصد و روستاهای آن بیش از ۷۵ درصد است که امیدواریم با برنامه ریزی صحیح دیگر روستاها نیز گازدار شوند.

مرکز شهرستان ۲۱۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. حدود ۶۹ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ و چهار شهر، هشت دهستان و حدود ۱۵۰روستای دارای سکنه است.





تاریخ: یک شنبه 9 شهريور 1393برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 107
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 128
بازدید ماه : 473
بازدید کل : 110212
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت